Algemene Voorwaarden

Algemene Voorwaarden Office Management Noord Nederland – Kennisplatform

Artikel 1 – Definities

In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:

Algemene Voorwaarden: Deze algemene voorwaarden.

Deelnemersovereenkomst: Wordt gesloten tussen OMNN en de klant, waarin de precieze training, cursus, workshop en de voorwaarden voor de betreffende training, cursus, workshop worden vastgelegd.

Digitale kanalen: alle elektronische mogelijkheden die OMNN tot haar beschikking heeft, daaronder wordt onder meer verstaan: de website, e-mail en de profielen op LinkedIn, Facebook, Netwerkorganisaties, Twitter en Instagram.

Herroepingsrecht: Het herroepingsrecht voor consumenten houdt in dat u een overeenkomst die tot stand is gekomen via het internet, per telefoon of op straat, binnen 14 dagen zonder opgave van redenen kunt annuleren. Met consument worden alleen zij die handelen voor doeleinden die buiten de bedrijfs- of beroepsactiviteit liggen bedoeld.

Klant: iedere persoon die, particulier of zakelijk, een training, cursus, workshop, training of workshop volgt bij OMNN

OMNN: Zowel het Kennisplatform als de Secretaressehogeschool vallen onder Office Management Noord-Nederland. OMNN wil zorg dragen voor passende training, cursus, workshopen, trainingen of workshops voor onder andere de secretaresse, met name in Noord-Nederland.

Onderwijsmateriaal: training, cursus, workshops-, les- of instructiemateriaal, documentatie of enig ander materiaal in welke vorm dan ook welke wordt gebruikt als onderdeel van de training, cursus, workshop, training of workshop.

Training, cursus, workshop: Hieronder vallen alle training, cursus, workshopen, trainingen, cursussen en workshops welke vanuit zowel de Secretaressehogeschool als vanuit het kennisplatform worden gegeven.

Schriftelijke communicatie: Alle communicatie tussen OMNN en de klant via brief, e-mail, Social Media of Whatsapp.

Secretaressehogeschool: OMNN is de eigenaar per 1 juli 2019. Alle afspraken tussen de klant en de Secretaressehogeschool die voor die datum zijn gemaakt, komen hiermee te vervallen voor OMNN.

Service: De service houdt in dat de klant, ook na het behalen van de training, cursus, workshop, een bepaalde periode terecht kan bij OMNN voor vragen.

Artikel 2 – Toepasselijkheid
1. Op alle offertes, aanbiedingen en diensten van OMNN en alle door OMNN gesloten Deelnemersovereenkomsten zijn de Algemene Voorwaarden van toepassing, voor zover daarvan niet is afgeweken overeenkomstig artikel 3 lid 3. De geldigheidsduur is een maand na offrering. Daarna komen alle rechten te vervallen.
2. Met de inschrijving voor een training, cursus, workshop aanvaart de klant de toepasselijkheid van de Algemene Voorwaarden. De toepasselijkheid van de eigen Algemene Voorwaarden van de klant wijst OMNN van de hand.
3. Afwijkingen van deze Algemene Voorwaarden zijn slechts geldig indien deze tussen OMNN en de klant uitdrukkelijk schriftelijk zijn overeengekomen.
4. In de gevallen waarin de betreffende Deelnemersovereenkomst en/of de Algemene Voorwaarden niet voorzien, zal OMNN in alle redelijkheid een regeling treffen.
5. De (gehele of gedeeltelijke) ongeldigheid of onverbindendheid van één of meer bepalingen binnen de Algemene Voorwaarden, tast de geldigheid of de verbindendheid van de overige bepalingen niet aan. Indien er sprake is van ongeldige of onverbindende bepalingen, zal OMNN in overleg met de klant de bepalingen vervangen door een bepaling welke wel geldig en verbindend is en waarvan de rechtsgevolgen, gelet op de inhoud en de strekking van de betreffende bepaling, zo veel mogelijk overeenstemmen met die van het ongeldige of onverbindende gedeelte van de bepaling.
6. Aan deze Algemene Voorwaarden zijn geen rechten te ontlenen door de klant gezien OMNN slechts facilitator van een training, cursus, workshop, training of workshop is.

Artikel 3 – Training, cursus, workshops
1. Alle trainingen, cursussen en workshops vallend onder het Kennisplatform worden (bij voorkeur) via digitale kanalen onder de aandacht gebracht.
2. Iedere training, cursus, workshop is omschreven en binnen deze omschrijving wordt kenbaar gemaakt welk lesmateriaal onderdeel uitmaakt van de training, cursus, workshop en/of hoe de klant hierover de beschikking krijgt.
3. De volgende gegevens zullen op duidelijke en begrijpelijke wijze worden vermeld:
a. de wijze van uitvoering van de Deelnemersovereenkomst;
b. wanneer de lesdag is/lesdagen zijn;
c. de voorwaarden waaronder de training, cursus, workshop eventueel niet doorgaat;
d. indien van toepassing de toelatingseisen om met de training, cursus, workshop te mogen starten;
e. de totaalprijs met inbegrip van alle bijkomende kosten en belastingen;
f. de wijze van betaling;
g. overige specifieke voorwaarden.
4. De klant wordt geattendeerd op de Algemene Voorwaarden bij het aangaan van de inschrijving voor de training; tevens zijn ze ten allen tijde in te zien via de website van OMNN.
5. Onverminderd het bepaalde in lid 1 tot en met 4 zal OMNN de volgende gegevens aan de klant doen toekomen bij het aangaan van een training:
a. de identiteit en het adres van OMNN;
b. Het wijzen op het recht van de particuliere klant om de Deelnemersovereenkomst volgens de bepalingen in artikel 7 te herroepen dan wel te ontbinden;
c. Bij offrering zal de geldigheidsduur van het aanbod duidelijk worden aangegeven.
6. OMNN behoudt zich het recht voor om, in samenspraak met de trainers, het rooster en/of inhoudelijke wijzigingen in het studieprogramma door te voeren.

Artikel 4 – Inschrijving
1. Door inschrijving voor een cursus, training of workshop geeft de klant aan dat hij/zij akkoord is met de Algemene Voorwaarden.
2. De inschrijving is definitief na betaling.
3. Vrijstellingen om (onderdelen van) de training, cursus, workshop niet te volgen zijn niet mogelijk.
4. Na betaling ontvangt de klant de Deelnemersovereenkomst.

Artikel 5 – Kosten
1. De kosten van de training, cursus, workshop, de betalingswijze, het inschrijfgeld en eventueel bijkomende kosten staan zo compleet mogelijk vermeld in de training, cursus, workshopsinformatie.
2. Eventuele aanpassingen voor de klant in bepalingen binnen artikel 5 lid 1 zijn alleen geldig indien deze schriftelijk afgesproken én vastgelegd zijn tussen OMNN en klant.
3. Kosten gemaakt voor materiaal zijn niet op OMNN verhaalbaar door de klant. Ook niet wanneer de trainer deze materialen heeft geadviseerd. De materialen worden door de trainers verschaft of moeten zelf worden aangeschaft.
4. Voor (in)companytrajecten zal er per situatie een offerte door OMNN worden opgesteld. Binnen de offerte zullen de bepalingen van artikel 3 lid 3 van toepassing zijn.
5. Alle door OMNN gemelde bedragen zijn inclusief btw. Op facturen kunnen ze exclusief worden vermeld.
6. Tussentijds optredende kostenverhogende factoren worden niet doorberekend aan de al ingeschreven deelnemers.
7. Restitutie wordt slechts verleend indien u voldoet aan artikel 7.

Artikel 6 – Betaling
1. Betaling geschied voorafgaand aan de training, cursus, workshop via de online aanmelding.
2. De betaling kan zowel particulier als zakelijk geschieden.
3. Op verzoek kan er een factuur worden opgemaakt met daarop de btw apart vermeld.
4. Indien er betalingstermijnen zijn afgesproken, zal er door OMNN geen deelfactuur worden verzonden. Het is aan de klant om de termijnen tijdig te voldoen.
5. Indien de klant heeft gekozen voor betaling in termijnen en er wordt niet aan de betalingsverplichting voldaan, heeft OMNN het recht om het verschuldigde bedrag ineens te vorderen.
6. De klant is te allen tijde verantwoordelijk voor verplichtingen die uit de Deelnemersovereenkomst met OMNN voortkomen. Ook wanneer de betaling wordt overgedragen aan derden, zoals aan de werkgever.
7. De klant is van rechtswege in verzuim wanneer de geldende betalingstermijn is verstreken en de verschuldigde vergoeding niet (volledig) is betaald, zonder dat een aanvullende ingebrekestelling noodzakelijk is. OMNN stuurt daarop een betalingsherinnering waarna de klant binnen de daarin genoemde termijn alsnog aan de betalingsverplichting kan voldoen.
8. Eventuele buitengerechtelijke of gerechtelijke incassokosten komen voor rekening van de klant wanneer de klant in gebreke blijft betreffende betaling aan OMNN. De vergoeding voor deze incassokosten bedraagt maximaal 15% van het door de klant verschuldigde bedrag.

Artikel 7 – Herroepingsrecht
1. Voorafgaand aan de aanvang van de training, cursus, workshop mag de particuliere klant de Deelnemersovereenkomst binnen 14 dagen na sluiten zonder opgave van reden kosteloos ontbinden mits de klant particulier is. Dit dient schriftelijk te gebeuren.
2. De klant maakt gebruik van het herroepingsrecht door dit ondubbelzinnig schriftelijk aan OMNN kenbaar te maken binnen de in artikel 7 lid 1 gestelde termijn. Als ontvangstmoment geldt in het geval van een brief de datum op de poststempel. Als ontvangstmoment van de e-mail wordt de verzenddatum van de e-mail gebruikt.
3. Na ontvangst van het verzoek tot ontbinding bij OMNN heeft de klant nog 14 dagen om reeds ontvangen onderwijsmateriaal te retourneren naar OMNN. Digitaal materiaal moet men vernietigen.
4. OMNN betaalt het eventueel reeds betaalde bedrag voor de training, cursus, workshop zo spoedig mogelijk terug, uiterlijk 14 dagen na de ontbinding van de overeenkomst.
5. Indien de aanmelding voor de training, cursus, workshop zo kort voor de start is dat de herroepingstermijn (gedeeltelijk) samenvalt met de start van de training, cursus, workshop, is OMNN gerechtigd om 50% van de verschuldigde training, cursus, workshopsprijs in rekening te brengen wanneer de klant zijn beslissing herroept.
6. Het herroepingsrecht komt automatisch te vervallen wanneer men binnen 14 dagen na betaling aan de training, cursus, workshop deelneemt.
7. De zakelijke klant heeft geen recht op herroepingsrecht en/of restitutie. In overleg met OMNN kunnen er wel afspraken worden gemaakt over het inzetten van een vervangende training, cursus of workshop.

Artikel 8 – Annulering training, cursus, workshop buiten herroepingstermijn
1. Ingeval van annulering door de klant buiten de herroepingstermijn wordt door OMNN geen restitutie verleent.
2. Mocht de klant door uitzonderlijke omstandigheden niet in de gelegenheid zijn om de training, cursus, workshop te (ver)volgen maar wil de klant dit op een later moment wel, dan kan dit in overleg met OMNN worden afgesproken, mits deze uitzonderlijke omstandigheden aan OMNN kunnen worden aangetoond. Alle afspraken die dan tussen de klant en OMNN worden gemaakt, worden vastgelegd in een aanhangsel bij de Deelnemersovereenkomst. Restitutie wordt niet verleent.
3. OMNN behoudt zich het recht voor om uit naam van de trainer de bijeenkomst te verplaatsen. Dit is alleen mogelijk bij onvoldoende aanmeldingen of bij overmacht waardoor de trainer niet aanwezig kan zijn. Deze wijzigingen geven geen recht op ontbinding van de Deelnemersovereenkomst of restitutie.

Artikel 9 – Gevolgen niet nagekomen verplichtingen
1. Als de klant één of meer verplichtingen uit de Deelnemersovereenkomst of deze Algemene Voorwaarden niet (volledig) nakomt, is OMNN gerechtigd om haar verplichtingen op te schorten en de training, cursus, workshop te onderbreken of uiteindelijk te beëindigen.
2. De gevolgen van het onderbreken of beëindigen van de training, cursus, workshop als bedoeld in artikel 9 lid 1 zijn voor rekening en risico van de klant. Deze gevolgen kunnen zijn:
a. De studie loopt vertraging op met het mogelijke gevolg dat de training, cursus, workshop niet meer (geheel) aansluit en de docentbegeleiding wordt stopgezet.
b. De toegang tot de training, cursus, workshop wordt ontzegt, training, cursus, workshopsmateriaal wordt niet meer beschikbaar gesteld en de training, cursus, workshop wordt niet afgesloten met een certificaat.
3. Bij beëindiging van de Training, cursus, workshop zoals bedoeld in artikel 9 lid 1 geldt het volgende:
a. Tenzij schriftelijk overeengekomen zoals bedoeld in artikel 8 lid 2 heeft OMNN geen verplichtingen meer richting de klant.
b. Als beëindiging van de Training, cursus, workshop zoals bedoeld in artikel 9 lid 1 voortijdig is, heeft de klant geen recht op restitutie.
c. De beëindigde training, cursus, workshop kan niet worden hervat, tenzij wordt voldaan aan de voorwaarden in artikel 8 lid 2. De klant zal zich opnieuw moeten inschrijven wanneer de klant de training, cursus, workshop alsnog wil vervolgen en deze niet aan de voorwaarden onder artikel 8 lid 2 voldoet.

Artikel 10 – Certificering en Serviceduur
1. Indien de klant de training, cursus, workshop met goed gevolg heeft afgerond, ontvangt de klant een Bewijs van deelname. Hiervoor dient de verschuldigde training-, cursus-, workshopsprijs volledig bij OMNN binnen te zijn.
2. De klant moet minimaal 80 % van de tijd aanwezig zijn geweest om het certificaat te mogen ontvangen.
3. De serviceduur bedraagt een half jaar na het afronden van de training, cursus, workshop. Binnen deze periode is de klant gerechtigd om contact op te nemen met OMNN voor (inhoudelijke) vragen over de afgeronde training, cursus, workshop. OMNN zal als tussenpersoon fungeren naar de trainer toe.
4. Tenzij schriftelijk anders overeengekomen heeft OMNN na het verstrijken van de serviceduur geen verplichtingen meer naar de klant.

Artikel 11 – Uitvoering van de training, cursus, workshop/training/workshop.
1. OMNN heeft het recht om de indeling van de training, cursus, workshop te wijzigen. Dit geldt zowel voor de inhoud als de tijd en plaats. OMNN zal dit normaal gesproken altijd doen in overleg.
2. Bij onvoldoende inschrijvingen behoudt OMNN zich het recht voor om een nieuwe datum voor de training, cursus, workshop vast te leggen. Deelnemers die zich al hebben ingeschreven behouden het recht op deelname.
3. Bij ziekte en/of verhindering van een trainer wordt er geen vervangende trainer gezocht maar wordt de datum verplaatst.
4. Uitval van een training, cursus, workshop geeft geen recht op (gedeeltelijke).

Artikel 12 – Onderwijsmateriaal
1. Alle Onderwijsmaterialen wordt voor aanvang van de training, cursus, workshop verstuurd aan de klant of bij aanvang van de bijeenkomst aangereikt.
2. Het onderwijsmateriaal is intellectueel eigendom van de trainer. Er kunnen derhalve door de klant geen rechten worden geclaimd aangaande het onderwijsmateriaal bij OMNN.
3. Gebruik van het onderwijsmateriaal anders dan voor de training, cursus, workshop is niet toegestaan, evenmin als het verkopen, kopiëren of afstaan aan derden, zonder toestemming van de trainer of OMNN.
4. Het verveelvoudigen of openbaar maken van Studiemateriaal mag alleen na schriftelijke toestemming van de trainer.
5. Blijkt dat de eigendomsrechten van de trainer of OMNN zijn geschonden of materiaal wordt misbruikt, dan is OMNN gerechtigd een factuur te sturen. Daarnaast kan OMNN juridische stappen ondernemen.

Artikel 13 – Aansprakelijkheid
1. De aansprakelijkheid van OMNN is beperkt tot maximaal het door de klant betaalde bedrag voor de training, cursus, workshop.
2. OMNN behoudt zich het recht voor om de klant in bijzondere omstandigheden te weigeren, schorsen en/of te verwijderen. Klanten die zich niet gedragen volgens de sociale norm, agressief of gewelddadig gedrag vertonen of frauduleuze handelingen plegen, kunnen door OMNN de toegang tot de training, cursus, workshop worden ontzegt, ondermeer de bepalingen binnen artikel 9 zijn dan van toepassing.
3. OMNN is niet verantwoordelijk en aansprakelijk voor bij derden aangeschaft onderwijsmateriaal. Zelfs indien dit op advies van de trainer is aangeschaft.
4. Al het training-, cursus-, workshopsmateriaal dat door de trainers en OMNN is ontwikkeld is op zorgvuldige wijze en naar beste kunnen samengesteld. Op geen enkele wijze is OMNN aansprakelijk voor schade, van welke aard dan ook, die het gevolg is van (eventuele) foutieve informatie in het Training-, cursus-, workshopsmateriaal, tenzij er aangetoond wordt dat er moedwillige opzet of bewuste roekeloosheid is van de zijde van OMNN.
5. OMNN is op geen enkele manier aansprakelijk of verantwoordelijk te stellen voor spullen die de klant zelf mee neemt.

Artikel 14 – Privacy
1. OMNN heeft zich te houden aan de algemene verordening gegevensbescherming (AVG) en handelt hier ook naar. Dit houdt in dat OMNN zich inspant voor het beschermen van door de klant aangeleverde persoonsgegevens.
2. De door de klant aangeleverde persoonsgegevens worden slechts verwerkt met toestemming van de klant voor het volgende doel:
a. Facturering van de training, cursus, workshop.
b. Het volgen van de training, cursus, workshop door de juiste persoon, hiervoor kan eventueel een identiteitsbewijs worden gevraagd. Hiervan wordt geen kopie gemaakt.
c. De juiste persoon het behaalde certificaat overhandigen. Ook hierbij kan gevraagd worden naar een identiteitsbewijs, wederom zonder dit te kopiëren.
d. De juiste persoon op de hoogte houden van wijzigingen binnen de training, cursus, workshop na voltooiing.
3. De persoonsgegevens zullen niet langer worden bewaard dan wettelijk is vastgesteld, tenzij de klant schriftelijk bij OMNN aangeeft dat de klant langer van het doel gespecificeerd in artikel 14 lid 2 onderdeel d gebruik wil maken.
4. De klant kan ten allen tijde met een schriftelijk verzoek aan OMNN kenbaar maken dat de klant wil dat OMNN de in het bezit zijnde gegevens vernietigt. Aan de doelen genoemd in artikel 16 lid 2 kan dan niet meer door OMNN worden voldaan noch kan dit daarna door de klant worden geëist. Mocht de klant nog een training, cursus, workshop volgen dan heeft dit tot gevolg dat deze beëindigd word volgens de voorwaarden gesteld in artikel 8 en 9.
5. OMNN is gerechtigd de persoonsgegevens van de klant te delen met trainers gezien OMNN als facilitator optreed. OMNN zal met trainers hiervoor een verwerkersovereenkomst afsluiten. De verantwoordelijkheid voor het correct verwerken blijft bij OMNN.
6. Het Privacystatement van OMNN is ter inzage op de website te vinden. www.omnn.nl

Artikel 15 – Wijzigingen Algemene Voorwaarden
1. OMNN is te allen tijde gerechtigd om de Algemene Voorwaarden te wijzigen. Deze zijn ter inzage op de website en bij de Kamer van Koophandel.
2. De gewijzigde voorwaarden zijn van toepassing op alle lopende Deelnemersovereenkomsten, ook die met schriftelijk vastgelegde wijzigingen van de voorwaarden.

Artikel 16 – Geschillenregeling
1. Als de klant een klacht heeft dient deze bij OMNN schriftelijk gemeld te worden. De klachtencoördinator van OMNN zal deze dan afhandelen.
2. De klachtencoördinator dient zo spoedig mogelijk doch binnen 8 werkdagen na constatering van de klacht, althans na constatering redelijkerwijs mogelijk was, contact op te nemen met de klager.
3. Wanneer er na afhandeling van de klacht geen tevredenheid is bij de klager over de afhandeling, dient er contact te worden gelegd met de Geschillencommissie. Zodra de Geschillencommissie is benaderd is OMNN niet meer bevoegd tot het afhandelen van de klacht.
4. De wederpartij heeft de verplichting de verrichte te controleren teneinde voor zoveel mogelijk vast te stellen of zij aan de overeenkomst beantwoorden. Indien de verrichte prestaties in enig opzicht niet aan de overeenkomst beantwoorden, kan de wederpartij daarop jegens de opdrachtgever geen beroep meer doen, indien zij de opdrachtgever daarvan niet zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen acht dagen na het verrichten van die prestaties c.q. na aflevering, althans nadat constatering redelijkerwijze mogelijk was, schriftelijk en gemotiveerd kennis heeft gegeven.
5. De uitgebreide klachtenregeling van OMNN is op de website ter inzage te vinden. www.omnn.nl

Op deze Algemene Voorwaarden is het Nederlands recht van toepassing. Alle geschillen die voortvloeien uit deze voorwaarden zullen worden beslist door de bevoegd rechter te Assen. Geen van de partijen is bevoegd de rechten en verplichtingen uit deze overeenkomst op derden over te dragen.

Assen, 2021